خرید اسپلیت بوش و کولرگازی ارزان خرید اسپلیت بوش و کولرگازی ارزان .

خرید اسپلیت بوش و کولرگازی ارزان

تست کمپرسور کولر گازی

تست کمپرسور کولر گازی

کمپرسورهای مورد استفاده در کولرگازی به سه دسته تقسیم می شوند که بسته به شرایط آب و هوایی ، نوع استفاده و نیاز مصرف کننده در مناطق مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

کمپرسور پیستونی ( Reciprocating )
کمپرسور روتاری ( Rotary )
کمپرسور اسکرال ( Scroll )
کمپرسور پیستونی :
با وجود اینکه کاربرد این نوع کمپرسور به دلیل سیستم کار و مصرف آن و همچنین تولید انواع بروزتر کمپرسور ، بسیار کم شده است ولی باز در مناطق گرم مانند جنوب ایران استفاده می شود و طرفدار دارد. یکی از اجزای اساسی این نوع کمپرسور سیلندر می باشد که با فشار ،گاز را به سیستم هدایت کننده می رساند. در واقع کمپرسور پیستونی با پمپ زدن مقداری از گاز مبرد را به داخل سیلندر هدایت می کند که از آن جا وارد سیستم تبرید کولر گازی می شود. کمپرسور های پیستونی بیشتر از سایر مدل ها صدا ی تولید می کنند و مصرف انرژی بالاتری هم دارند. این مدل در کولر هایی با ظرفیت ۱2 هزار تا ۳۶ هزار به کار می روند.

کمرسور روتاری:
این نوع کمپرسور با توجه به تنوع زیاد و تکنولوژی بروز آن در هر نوع آب و هوایی مورد استفاده قرار می گیرد و شامل تعدادی تیغه می باشد که در زمان روشن شدن کولر و به چرخش دراوردن پره ها شروع به چرخیدن می کنند. گاز وارد شده به داخل کمپرسور به پره ها انتقال می یابد و سپس با فشار اوردن به ان وارد لوله ها و سیستم تبرید می شود. کمپرسور روتاری در کولر هایی با ظرفیت ۷ هزار تا ۳۶ هزار استفاده می شوند. می توان گفت که کمپرسور های روتاری از کمپرسور های پیستونی بهتر و بروزترند. این مدل هم انرژی بسیار کمی مصرف می کند و هم کارایی خیلی بهتری دارد.

کمپرسور های اسکرول :
از دو جز حلزونی متغیر و ثابت تشکیل شده است.این نوع از کمپرسور معمولا در کولرهایی با سیستم خنک کننده ی بالا مورد استفاده قرار می گیرد. و نسبت به دو مدل قبلی دارای صدا و مصرف انرژی خیلی کم تری می باشد. البته با توجه به کارایی خوبی که دارد قیمت بیشتری نیز به همراه دارد. کمپرسول های اسکرول معمولا در کولر هایی با ظرفیت ۳۰ هزار تا ۱۱۰ هزار به کار می روند.

عملکرد کمپرسول اسکرال در سه مرحله به صورت زیر است :

۱ : هوا از طریق ورودی مکیده میشود.

۲: با ساختار مارپیچی مانند جریان هوا بیشتر میشود.

۳: هوای فشرده به محفظه موتور منتقل میشود.

 وقتی شما با کولر گازی مواجه می‌شوید که یکی از مشکلات زیر را دارد احتمال کمپرسور آن معیوب بوده و نیاز به تست کمپرسور کولر گازی و تعویض دارد.
زمانی ‌که کولر گازی را روشن می‌کنیم فن داخلی کارکرده ولی به‌ محض وارد شدن کمپرسور به مدار فیوز محل عمل می‌کند (فیوز می‌پرد)
فن بیرونی روشن‌شده ولی کمپرسور روشن نمی‌شود.
از میزان گاز کولر گازی و محل نصب آن (که مثلاً یک کولر گازی ۱۲ هزار برای یک ساختمان ۱۰۰ متری نصب نشده باشد) مطمئن هستید ولی کولر گازی سرمای کافی را ندارد.


برچسب: کولرگازی و اسپلیت بوش،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۴۱:۲۰ توسط:خرید اسپلیت بوش و کولرگازی ارزان موضوع: نظرات (0)

چرا از کولر گازی اینورتر استفاده کنیم؟

چرا از کولر گازی اینورتر استفاده کنیم؟

نحوه کار کولر گازی کم مصرف به چه صورت است ؟
نحوه کار تمامی کولر های گازی به این صورت است که گاز بسیار سردی که به گازهای فریونی معروف هستند و از ترکیبات شیمیایی مخصوصی تشکیل‌ شده اند که به‌ وسیله یک موتور قوی که کمپرسور نامیده می‌شود در سیکل یا همان لوله‌های کولر گازی که اصطلاحاً خلأ شده است و چیزی به جز همین گاز در آن وجود ندارد به گردش در می‌آید این گاز زمانی که به پنل داخلی با همان اواپراتور شما می‌رسد به‌وسیله باد گرمی که به کویل ها برخورد میکند گرم شده و سرما را به محیط پس می‌دهد و دوباره به پنل بیرونی یا همان کندانسور برگشته و براثر یک سری تغییرات آماد بازگشت به محیط داخلی منزل میشود و تمامی این اعمال مکش و پرتاب این گاز توسط کمپرسور انجام می‌شود این خلاصه‌ای از کارکرد دستگاه‌های تهویه مطبوع که کولر گازی هم یکی از آن‌هاست میباشد

یکی از بزرگ‌ترین معایب سیستم‌های قدیمی این است که وقتی برد فرمان تشخیص داد که محیط داخلی شما به‌اندازه کافی خنک شده است که این دما از طریق شما به دستگاه داده می‌شود دستور قطع کمپرسور را صادر می‌کند که در خوش‌بینانه‌ترین حالت ۳ بار در هر ساعت اتفاق می افتد و زمانی که کمپرسور دوباره فرمان روشن شدن را دریافت کرد برای این کار نیاز به جریان بسیار بالای چند آمپری دارد که باعث مصرف شدن برق زیادی خواهد شد و این مشکل بزرگی در این سیستم‌هاست.

مثلاً فرض کنید که شما قصد هل دادن ماشین خاموشی را دارید برای راه افتادن اولیه ماشین نیاز به انرژی بسیار بالایی است ولی زمانی که راه افتاد شاید انرژی چندین برابر کمتر برای هل دادن لازم دارید و اگر بازهم توقف کند برای راه انداختن دوباره آن همان انرژی اولیه لازم است.

گاز مصرفی در این کولرها گازR410a بوده که بسیار سردتر از گازهای مصرفی کولرهای قدیمی که گاز آن‌ها R22 می‌باشد است.

دلیل: دمای جوشش گاز R410a منفی ۵۲ در جه سانتی گراد است و این در حالی است که دمای جوشش گاز R22 منفی ۴۱ درجه سانتی‌گراد بوده که این تفاوت در سیستم های تهویه مطبوع بسیار قابل‌توجه و نقش مهمی در تولید سرما در بازه زمانی کمتر خواهد داشت.

ساختار کمپرسور یا همان قلب تپنده سیستم تهویه مطبوع یا کولر گازی های قدیمی همان‌طور که در بالا توضیح داده‌ شده به نحوی است که بعد از هم‌دما شدن محیط با دمایی که شما برای کولر گازی تنظیم کرده‌اید موتور یا کمپرسور کولر گازی کاملاً خاموش و منتظر خواهد ماند تا دوباره از طریق فرمان مادربرد به کار گیری شود که همین استارت مجدد باعث مصرف جریان بالایی از برق است.

اما در کولرهای اینورتر با توجه به کمپرسور و قطعات و مدارات فرمانی که در آن کار برده شده است سیستم به نوعی طراحی شده که کمپرسور هیچ‌گاه کاملاً از مدار خارج نمی‌شود تا برای روشن شدن دوباره جریان بالایی بخواهد بلکه دور حرکتی یا قدرت موتور به حداقل خود خواهد رسید تا برای خنک کردن مجدد محیط نیاز به جریان بالایی برای استارت نباشد


برچسب: خرید کولرگازی،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۳۸:۳۷ توسط:خرید اسپلیت بوش و کولرگازی ارزان موضوع: نظرات (0)